کد خبر 1591179
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
خواص جادویی سبوس گندم | طریقه مصرف سبوس گندم ؛ زیاده روی در مصرف سبوس چه عوارضی دارد؟

سبوس گندم سرشار از فیبر است که برای جلوگیری از بیماری‌های روده بزرگ، سرطان معده، سرطان سینه، مشکلات کیسه صفرا، بواسیر و... مصرف می‌شود. اما واقعا خواص سبوس گندم در چیست و چگونه باید آن را مصرف کرد؟

به گزارش مشرق، سبوس گندم به دلیل داشتن منبع قابل توجه فیبر لبنی مشهور است، سبوس گندم همچنین منبع عالی از مواد معدنی و ویتامین هاست.

مصرف مقدار زیاد فیبر و غلات مثل سبوس گندم باعث کاهش خطر حملات قلبی و سندروم متابولیک می شود.

سبوس پوسته بیرونی سخت گندم است. ورود سبوس گندم غیر محلول به سیستم بدن به عمل هضم غذا کمک می کند و باعث افزایش حجم مدفوع و پیشگیری از یبوست می شود.

پودر سبوس گندم دارای مقادیر زیادی از مواد فسفر دار و ویتامین‌های E، B، آهن، منیزیم، روی و کلسیم است که این مواد برای گلبول‌های سفید و قرمز خون ضروری است.

بهترین خاصیت سبوس گندم که از قدیم شناخته‌شده است به فیبر آن برمی‌گردد که از یبوست و چاقی پیشگیری می‌کند و دومین خاصیت آن القای حس سیری است.

گندم نوعی گیاه است و از پوسته خارجی دانه آن (سبوس) برای درست کردن دارو استفاده می‌شود.

سبوس گندم یک منبع سرشار از فیبر است که برای جلوگیری از بیماری‌های روده بزرگ (از جمله سرطان روده)، سرطان معده، سرطان سینه، مشکلات کیسه صفرا، هموروئید (بواسیر) و فتق هیاتال (بالا آمدن قسمتی از معده و کشیده شدن آن داخل دیافراگم) از طریق دهان مصرف می‌شود.

طریقه مصرف سبوس گندم

به گزارش تبیان، سبوس گندم را می‌توانید روی هر غذایی اضافه کنید، از پلو و خورش گرفته تا ماست و شیر و سالاد. همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان آب بریزید و میل کنید.
می توانید آن را به صورت دم کرده و یا مخلوط با شیر مصرف کنید. مثلا یک قاشق سوپخوری سبوس را در یک لیوان شیر ریخته و هم بزنید و سپس بنوشید.

زیاده روی در مصرف سبوس

همان گونه که کاهش یا عدم مصرف سبوس برای عملکرد سیستم گوارشی مناسب نیست، افراط و زیاده روی در مصرف سبوس نیز عارضه به وجود می آورد. بنابراین توجه به نکات زیر ضروری است:
- زیاده روی در مصرف سبوس ممکن است ایجاد اسهال کند.
- زیاده روی در مصرف سبوس منجر به انسداد روده و التهاب دیورتیکول روده می شود.
- توصیه می شود پس از مصرف سبوس، مایعات و آب فراوانی نیز مورد مصرف قرار گیرد.

پس رعایت اعتدال و میانه روی در مصرف هر نوع ماده غذایی ( هر چند مفید باشد ) لازم و ضروری است.

سبوس ها به صورت پودر شده هستند، آن را تمیز بشویید (در آب خیس کنید و سپس از روی آب سبوس را بگیرید.)

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    0 0
    جمع کنید وزارت بهداشت رو. سبوس رو از گندم جدا کرده آرد سفید خالی می دهند دست مردم با چهل و هفت ماده افزودنی. والله قدیما مادران ما نان می پختند کمی فشار وردنه را کم و زیاد می کردند خمیر پاره می شد الآن اگر کاردک دستگاه با خمیر نخورد تا دو متر هم خمیر کش می آید. بعد این خمیر پخته نمی شود فقط خشک می شود. به داد مردم برسید. نتیجتاً مردم مريض قندخونی همراه با مشکلات گوارشی و پوکی استخوان و تنبل و بی حال تحویل جامعه می دهیم. به داد مردم برسید. به جای همچنین گزارشی شما باید بروید و بگویید چرا سبوس را از آرد جدا می کنید و مسببین و تصمیم گیرندگان و کسانی که از این کار سود می برند به دست عدالت بسپارید. گزارشی از وضعیت تغذیه مردم ایران تهیه کنید.مرغ معروف به خوک ماکیان که کم ارزش ترین گوشت مابین ماکیان دارد الآن غذای اول ايرانيان هست. برنج آن هم از نوع پلاستیکی و پاکستانی و هندی عامل تنبلی و چاقی و فربه گی غذای هرو روز ما ایرانیان است.چای و قند و شکر و نوشابه و روغن پالم دار و آب‌های به اصطلاح ضد عفونی شده با کلر که خود عامل انواع بیماری هست. کدامین را بگویم و کدامین را نگویم. از گوجه فرنگی که الآن پای ثابت سفره ما شده. اگر به دقت نگاه کنیم همه اینها فقط در دویست سال گذشته وارد ایران شده یا اگر بوده تغییر کرده است مثل شکر. مثل روغن. خلاصه به داد مردم برسید. حتی بعضی از رفتارهای اجتماعی هم متاثر از تغذیه مثل دعواها و نزاع ها و جوگیر شدن. نبود پشتکار در جامعه. تصمیمات احساسی و هیجانی. طلاق و حتی حتی بعضی تصادفات بر اثر تغذیه است. به داد مردم برسید که سلامتی و بیماری مردم دست یک سازمان است که می خواهد از دو سمت سود کند. هم با حذف سبوس آرد از آن می توان فرآورده های بیشتری تولید کرد هم مردم را مریض و با فروش دارو سود بیشتری کرد. خدایا خودت به داد مردم برس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس